KĄ MES PADARĖME SAVO VAIKAMS

Trukmė: 7 val. 4 min.

Autorius: Rimantas Kėvalas

Skaito: Paulius Čižinauskas

Description

Profesoriaus Rimanto Kėvalo audioknyga „Ką mes padarėme savo vaikams“ – tai išsami COVID-19 pandemijos metu paskelbto karantino poveikio vaikų psichinei ir fizinei sveikatai, kasdienei rutinai ir įpročiams apžvalga, paremta moksliniais tyrimais ir klinikine autoriaus praktika. Autorius siekia įvertinti, kaip karantinas ir nuotolinis ugdymas paveiks ateinančių kartų gyvenimą.

Siekiant apsisaugoti nuo COVID-19 plitimo, Lietuvoje, kaip ir daugelyje Europos šalių, buvo taikomas nuotolinis mokymas. Pandemijos pradžioje manyta, kad socialinio gyvenimo ribojimas ir nuotolinis mokymas yra geriausia priemonė, padėsianti sustabdyti ligos plitimą ir išsaugoti gyvybes. Tačiau labai greitai Lietuvos ir užsienio šalių sveikatos mokslininkai ėmė kalbėti apie neigiamas nuotolinio ugdymo pasekmes. Deja, bet Lietuvos mokyklose nuotolinis mokymas truko apie 40 savaičių, mūsų šalis – viena ilgiausiai nuotolinį ugdymą Europoje taikiusių valstybių.

Socialinė izoliacija karantino ir nuotolinio mokymosi metu sukėlė neigiamas pasekmes vaikų ir paauglių įprastam socialiniam vystymuisi. Vaikai, jų tėvai ir pedagogai susidūrė su daugybe problemų: priklausomybė nuo išmaniųjų įrenginių, augantis antsvoris, kylantys depresijos ir savižudybių mastai, miego ir emocijų sutrikimai, tėvų nuotolinio darbo ir vaikų nuotolinio mokymosi nesuderinamumas, kelis kartus padidėjęs darbo krūvis pedagogams ir kt. Autorius analizuoja, kaip pavyko susidoroti su iškilusiomis problemomis, kokių klaidų nepavyko išvengti, ko iš jų galime išmokti, su kokiomis pasekmėmis teks susidurti ateityje ir kaip galime padėti savo vaikams.

RIMANTAS KĖVALAS – Kauno klinikų Vaikų ligų klinikos vadovas, profesorius, paskelbęs daugiau kaip 60 mokslo darbų. Per savo profesinę karjerą R. Kėvalas dirbo Melburno karališkojoje vaikų ligoninėje Australijoje, stažavosi Švedijoje, Danijoje, Šveicarijoje, Indijoje, JAV, Izraelyje.